ביקורת מבנים לפני קנייה של דירה חדשה או דירה יד שנייה

רכישה של דירה, בין אם מדובר על דירה חדשה ובין אם מדובר על דירה מיד שניה, היא עסקה מרגשת ויקרה גם יחד. לעיתים, הרצון לעבור לדירה החדשה גורם לרוכשים להתעלם מהעובדה שכאשר רוכשים דירה, לא תמיד ברור המצב האמיתי שלה.
על מנת לדעת באמת על מה משלמים וכדי שאפשר יהיה באמת לדעת שלא עושים טעות קשה, חשוב שלא לוותר על תהליך של ביקורת מבנים. בדיקת דירה לפני קניה חשובה מאוד שכן:
• היא מאפשרת לדעת מתי לא מדובר על עסקה כדאית.
• היא גם יכולה לאפשר להוזיל את מחיר הדירה, כאשר מדובר על דירה מיד שניה.
• בנוסף, היא מאפשרת לדרוש מהקבלן את תיקון הליקויים במידה ונמצאו כאלה (וכמעט תמיד הם אכן קיימים…)

בדיקת ליקויים כדי לוודא שנכנסים לדירה מושלמת

בדיקת דירה או ביתכאשר עוברים לדירה חדשה ואפילו לדירה מיד שניה, רוצים להיכנס לדירה מושלמת. לכל הפחות, רוצים להיכנס לדירה במצב הכי טוב שאפשר. איש אינו רוצה לשלם כסף רב רק כדי לגלות שהדירה החדשה סובלת מבעיות רטיבות. איש גם לא רוצה לשלם כסף רב עבור דירה שהצנרת שבה במצב איום, שיש בה בעיות של קרינה מסוכנת או שהקיר שבה בנוי בצורה עקומה.
חשוב להבין שלמעשה ביקורת מבנים חשובה הרבה יותר מאשר ביצועה מתוך ממניעים אסתטיים. גם כאשר מצויים תקני בניה מחמירים וגם כאשר מדובר על קבלנים ידועי שם, לא תמיד אפשר לדעת ללא בדיקה שמדובר על בית שעומד על יסודות יציבים. כאשר לא בוצעו עבודות הבניה תוך הקפדה על כל הכללים, הדבר עשוי בהחלט להיות מסוכן, בהווה או בעתיד.
אחרי הבדיקה אפשר להחליט:
• האם קונים או שיורדים מהעסקה.
• האם קונים ומשפצים.
• האם קונים דירה מיד שניה בתמורה להנחה מתאימה.
• האם קונים ודורשים מהקבלן לבצע על חשבונו את כל התיקונים.

ביקורת מבנים לאיתור הליקויים – מוטב מוקדם מאשר מאוחר

חשוב להבין דבר פשוט לגבי ביקורת מבנים – בדיקת דירה לפני קנייה היא דבר חשוב. ניתן אמנם לבצע ביקורת ובדיקת מבנה גם אחרי השלמת העסקה וכניסה לדירה אבל אז תיקון הליקויים נעשה הרבה יותר קשה.
השלמת הבדיקה כאשר תמורת הרכישה טרם שולמה במלואה מעניקה דחיפה משמעותית לקבלן לבצע את התיקונים. בנוסף, יש לקחת בחשבון שתיקון אחרי שהדירה מאוכלסת הינו קשה יותר ולעיתים יחייב התפנות והוצאת התכולה. לפני האכלוס הבדיקה נוחה יותר, וקל יותר ליישם את כל ההמלצות.
בוחרים בחברה הנכונה

הזמנת ביקורת מבנים עם חברה מקצועית לאיתור ליקויים

כאשר עומדים לרכוש דירה או בית, בית חדש או דירה מיד שניה, הדבר החשוב הוא לבחור נכון את החברה לביקורת מבנים. זו צריכה להיות חברה אמינה ואיכותית, שיודעת לשלב בין ידע מקצועי לבין ציוד בדיקה משוכלל. חברה בעלת מוניטין ואחריות תוכל לספק דוח בדיקה ראוי לשמו שיוכל לאפשר קבלת החלטה מושכלת יותר וגם כאמצעי בדוק לדרוש את ביצוע התיקונים הנדרשים.
המאמר באדיבות חברת בדק בית המקורי – בדק בית וביקורת מבנים

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*